Tervek 2013-ra


Boldog új évet mindenkinek! Remélem jól telt a Szilveszter éjszakátok, akárhogyan is ünnepeltetek! Én szokás szerint itthon léptem át az új esztendőbe, a cicáimat próbáltam menteni a tűzijáték okozta szívrohamtól. Szuper este volt!:)
De ha már új év, akkor új tervek, új szokások, tiszta lap, stb stb. Ilyenkor én szigorúan nem fogadalmakat teszek, mert azok valahogy sosem teljesülnek be, februárra pedig többnyire a feledés homályába vesznek. Igyekszem inkább komoly terveket és célokat kitűzni az évre, leírni őket a naplómba - és most már a blogra is -, majd pár havonta csekkolni, hogy mit valósítottam meg közülük, ill. melyek azok a pontok, melyekre jobban oda kell koncentrálnom. Ezek tehát a terveim 2013-ra:

-Visszatérni a rendszeres levelezéshez - Még kis tinédzserként volt két állandó levelezőtársam, akikkel rendszeres levélváltások közepette megtárgyaltuk a mindennapjainkat. Emlékszem micsoda gonddal válogattam ki a papírboltban a színes-szagos levélpapírokat és a hozzájuk passzoló borítékot, majd napról napra lestem a postaládát, hogy vajon érkezett-e már válasz az előző üzenetemre. A minap a kezembe került a doboz, amiben ezeket a leveleket őrzöm, s olyan jó érzés volt visszagondolni erre a levelezős időre, hogy úgy döntöttem felelevenítem ezt a szokást, és idén boldog boldogtalant a leveleimmel fogok bombázni. Időnként majd blogolok is a tapasztalataimról.
-Videókat készíteni - Szeretnék minden évszakot megörökíteni egy zenés videóval. Hangulatot átadni, vagy valamilyen fontos eseményt megörökíteni.
-Jobb fotókat készíteni - Erről majd a jövőben még lesz gyakran szó, most pedig maradjunk annyiban, hogy a 2013-as év egyik legnagyobb célja, hogy fejlődjek a fotózás terén, méghozzá minél többet. Igyekszem majd rendszeresen kihívások elé állítani magam, és valószínűleg itt a blogon ezt valamilyen formában dokumentálom is.
-Hímezni - Van mit fejlődnöm a hímzést terén is, de hogy egy kicsit konkrét legyek, minimum 5 nagyobb hímző projektnek akarok eleget tenni idén.
-Rendszeresen átalakítgatni a ruháimat - Hasonlóan, mint a múltkori gyönggyel díszített blúzom esetében, régi meglévő, vagy új, de unalmas darabokat szeretnék kicsit egyedibbé, Nikissé tenni. Sok szegecs, csipke, flitter és fonal várható az alapanyagok terén, valamint a textilfestést is épp ideje lenne kipróbálni.
-Új kötés technikákat megtanulni - Egyszerű dolgokat kötni már tudok, itt az ideje egy szinttel feljebb lépni. Szeretnék megtanulni csavart mintákat elkészíteni, mintákat kötni (szívecske, csillag, stb.), stb. A hímzéshez hasonlóan itt is 5 nagyobb feladat a cél.
-Megtanulni legalább 3 olyan kézműves technikát, melyet korábban még nem próbáltam.
-Élmény/emlék naplót vezetni - Scrapbook formában kreatívan szeretnék 2013-tól naplót vezetni. Mindig is napló írós voltam, hol aktívabb, hol kevésbé. Idén viszont egy kicsit változtatok a formán, és igyekszem kreatívabbá tenni a feljegyzett pillanatokat. Az írásban megörökített események, aprócska pillanatok mellé bekerülnek fotók, idézetek, rajzok (vonatjegyek és tejfogak:D) is a füzetbe. Igyekszem jobban odafigyelni a pozitív pillanatok megörökítésére, bár nem feltétlenül csak azok kerülnek a füzetbe.
-Olvasós tervek: min. 50 könyvet szeretnék elolvasni 2013-ban, ill. az év során minden hónapban a magamévá fogok tenni egy klasszikust is. (A klasszikusok témakörbe nálam egyébként elég sok minden belefér, szóval a terveim közt szerepel a Bronte nővérek műveitől kezdve, sci-fi klasszikusokon át egészen Agatha Christie-ig minden.)
-Rendszeresen mozogni - Decemberben már nekikezdtem, s januárban is - meg persze egész évben - szeretném folytatni a napi min. 30 perc sporttal.
-Tartani magam a rendszeres blogoláshoz, ill. rendszeresen ötletelni új bejegyzéseken - Nagyon élvezem a blogolást, ehhez kétség sem férhet, viszont vannak lusta időszakaim, és elfoglalt napok-hetek, meg vizsgaidőszakok és csak szimpla motiválatlanság. Szóval ezeket kizárva szeretném magam tartani az eddigiekhez, főleg mivel az elmúlt két hónapban ez a kis blog hihetetlenül sokat dobott a boldogságszintemen. Márpedig ha valami napi szinten ilyen jól esik, azt nem szabad veszni hagynom!
Ennek jegyében idén tervezem több blog sorozat beindítását, jópofa kihívásokat, melyben remélem minél többen részt vesznek velem (előre szólok, hogy a tavasszal lesz fonal bombázás, szóval mindenki készüljön!!!), és még vagy milliónyi dolgot, melyekre az év során fény derül.;)
-Heti rendszerességgel főzni - Sütni imádok, viszont a főzés még mindig mumus témakörnek számít. Tapasztalatom sincs benne annyi (főleg a húsok sütésével vagyok bizonytalan) és türelmem sincs mindig hozzá. Fejlődni viszont szeretnék benne, ezért igyekszem 2013-ban rendszeresíteni a főzést az életemben. Eleinte biztosan a gyorsan elkészíthető, egyszerű receptekkel próbálkozom, aztán idővel majd meglátjuk...

Ennyi lenne. Időnként majd igyekszem számot vetni, vagy éppenséggel fenékbe rúgni magam, attól függően hogyan alakulnak a dolgok. Jó év lesz 2013, érzem!

"There are far better things ahead that what we leave behind" (C. S. Lewis)


(fotó forrása)



9 megjegyzés:

  1. Nagyon inspirálóak a terveid, több dolog egyezik az én idei listámmal is! :) Nagyon sok sikert kívánok, hogy minden célod megvalósuljon! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is ez jutott először eszembe, micsoda remek inspiráció! Engem minden terved érdekel, mint téma (lehet, hogy néhányat át is veszek tőled, s a saját "fogadalmaim" listájára írom), remélem, beszámolsz majd mindenről. És hajrá-hajrá a megvalósításukhoz, ennyi szuper tevékenységgel csakis nagyszerű év lehet az idei!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, szerintem rengeteg blogbejegyzés fog ezekről szólni idén, már csak azért is, mert sok a kreatív fogadalom.
      A fonalbombázásban pedig számítok ám rád, Anna, úgyhogy azt írd fel a saját listádra nyugodtan!:)

      Törlés
  3. Szuper tervek, és én is véltem felfedezni hasonló pontokat! :) Sok sikert a megvalósításhoz! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, és remélem mindkettőnknek hasonlóan sikeresen alakulnak a tervek 2013-ban!:)

      Törlés
  4. Ami nálam is meg van az a fotózási technikák fejlesztése, a ruhatár átalakítást Én "divatgurus önsztájlisztolásnak" hívom a tervemben, a rendszeres mozgás és a blogolás. De tetszik az új kézműves technika kipróbálása, a tűzzománcolás már régóta érdekel, csak itt a környéken nem űzi senki sajnos.
    Jó látni, hogy vannak emberek, akikkel hasonló az érdeklődésünk és a terveink :)
    Köszi, hogy megosztottad.

    A célkitűzési technikámról részletesen írok: http://eveways.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is épp így érzem (és részben ezért is szeretek annyira blogolni), hogy tök jó, hogy ennyi hasonló érdeklődésű emberrel "találkozhatunk" nap, mint nap, még ha csak virtuálisan is.:)

      Törlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.