Csináld magad - egyedi tárolóedény

Évek óta csak gyűlnek és gyűlnek a hímzőfonalaim és a cérnáim, melyeket normális tárolóeszköz híján többnyire jégkrémes dobozokban vagy befőttes üvegekben tárolok. És bár hasznosnak hasznos ez a módszer - meg persze nem mellékesen környezetbarát is -, az esztétikájával nagyon nem voltam elégedett. 
Így mikor a múltkor a kezembe kerültek ezek az üres édességes dobozok, melyeket még azért tettem el a nyáron, hogy majd átalakítva biztosan jó lesz valamire, kitaláltam, hogy horgolok nekik egy pulcsit, megoldva ezzel minden fonalas gondom. Az eljárás nagyon egyszerű, bárki, aki tud valamennyire horgolni vagy kötni elkészítheti; rövid péntek délutáni kikapcsolódásnak tökéletes!

Elkészítés: először is horgoltam egy akkora téglalapot rövidpálcákból (single crochet), amely épp körbeéri a dobozt (ne legyen hosszabb, mert lötyögősen nem mutatós!), majd miután ezzel elkészültem blokkoltam az anyagot, száradás után pedig a dobozhoz igazítva összeöltögettem a két szélét.
A díszítést úgy variáltam meg, hogy váltogattam két színt, de millió módon lehet még emellett díszíteni. Én azért készítettem egyszerűbbet, mert a szobám berendezéséhez talán ez illik a legjobban, viszont elképzelhető, hogy legközelebb pár gyöngy vagy épp egy hímzett biléta is a díszítőelemek közé kerül.

Nagyon könnyű, kezdő kötőknek, horgolóknak is ideális projekt, ami nem mellesleg egyedi és mutatós dísze lehet lakásunknak, ill. az alkotó sarkunknak.:)
Ti készítettetek már hasonlót? Esetleg tervezitek valamilyen régi tárolóedény felújítását?


11 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!! A gond az, hogy én még a rövidpálcákkal sem vagyok barátságban, valamint annak is utána kellett néznem, mit is jelent a blokkolás. :) De ezennel kijelentem, hogy a vizsgaidőszak után (vagyis valamikor februárban) belefogok egy hasonló projektbe, mert tényleg érdekel a dolog, és gondolom, szuper kikapcsolódás lehet ezzel babrálni. Utána pedig olyan jól eshet ránézni! Dobozom akad, cérnát és horgolótűt vennem kell. Addig is szívesen fogadok bármilyen tanácsot. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A múltkor már ígértem, hogy összeállítok egy bejegyzést arról, hogy én hogyan tanultam meg horgolni, videókkal és egy kupac linkkel. Bár szerintem februárnál előbb nem állok neki (mert ugyebár itt is tombol a vizsgaidőszak:S), de talán az majd segít az elindulásban. Én sem hittem, hogy autodidakta módon menne (a franciát sem tudtam egyedül megtanulni, pedig próbáltam...), de ha az ember rátalál a megfelelő oktató anyagra, akkor nagyon könnyű.
      Ügyes lány vagy Te, menni fog!:))

      Törlés
    2. Akkor éppen jó az időzítés, alig várlak, február (egyre több szempontból)! :) És köszönöm a biztatást, úgy legyen! :)

      Törlés
  2. A rövid pálca helyett Én jobban szeretem az egyráhajtásost, mert szaporább, de van, amikor fontos a tömörebb szerkezet, és akkor rövidpálca.
    A csészemelegítőm is rövidpálcás.
    Niki! Időben kb. ugyanakkor rövidpálcázhattunk, mert tegnap lett kész az Én csészemelegítőm is :)Ez tetszik! Legyen így máskor is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ennél a doboznál szándékosan választottam tömörebb mintát, nem akartam, hogy átüssön a piros.:)

      Törlés
  3. Sajnos tudok horgolni, de szívesen megtanulnék, mert rengeteg fonalam, hímzőfonalam, cérnám van :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor rajta, nem nehéz és nagyon jó móka a horgolás!:)

      Törlés
    2. A "nem" szó kimaradt az előző mondatból, bocsi :) Szóval lényeg a lényeg én várom majd azt a postot ahol bemutatod, te hogyan tanultál meg horgolni :)

      Törlés
  4. Nagyon szuper ötlet, ügyes vagy! :) Egyébként imádom a lila rózsaszín kombót!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, én is imádom, a lila a kedvenc színem!:)

      Törlés
  5. Én is várom a videókat, és leírást, horgolni még nem tudok :D ez a kis dobozka nagyon csini lett így :))

    VálaszTörlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.