Házipatika - Készítsünk otthon kézradírt!

Azt hiszem nem állítok hamisat azzal, ha azt mondom, ilyenkor télvíz idején mindenkinek meggyűlik a baja a kinti hideg - száraz benti levegő okozta bőrszárazsággal. Az arcom után nekem a legtöbb problémát ebből a a tekintetből a kezeim okozzák. Soha nem fekszem le alapos kézkrémezés nélkül (az Alverde testvaját használom erre a célra, mert sokkal testesebb és táplálóbb a legtöbb kézkrémnél).
Érdekes viszont, hogy pár hónappal ezelőttig még csak eszembe sem jutott, hogy plusz ápolás gyanánt radírozzam is a kacsóimat. Pedig az arcom és a testem többi részének a radírozására rendszeresen odafigyelek, hiszen az elhalt hámsejtektől megszabadulva a bőr sokkal könnyebben szívja magába a krémeket. A kezeim valamiért eddig mégis kimaradtak, mostanáig.
És mivel tudjuk, hogy mennyire szeretem magam készíteni a kencéimet, ezért biztosan nem okozok meglepetést azzal, ha azt mondom, a radíromat is én keverem ki, méghozzá úgy, hogy az ne csak radírozzon, de egyben ápoljon is.
 Elkészítés: Egy adag (én kávéskanalat használtam, de a méret nem lényeges)* barna cukrot összekeverek két adag olívaolajjal, egy adag mézzel, fél maréknyi lemorzsolt szárított kamillával és egy csepp levendulaolajjal. A levendula természetesen opcionális, lehet használni más illóolajat, ill. egy az egyben ki is lehet hagyni.


*azért kevertem ki egyszerre csak egy kávéskanálnyi mennyiséget, mert szeretem frissen felhasználni a radírt.  Természetesen nagyobb adagot is lehet egyszerre kikeverni, viszont ez esetben oda kell figyelni a tartósságra, és lehetőleg hűvös helyen tárolni.

Ti szoktátok radírozni a kezetek? Boltban vásárolt radírral vagy házi készítésűvel?


3 megjegyzés:

  1. A képeid annyira jó kedvcsinálók! :) Őszintén a kezem radírozására eddig abszolút nem fordítottam figyelmet..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te sem? Én is csak nemrég jöttem rá a dologra, azóta viszont lényegesen javult a bőröm állapota. Főleg a körömágybőrömön vettem észre a változást, kevésbé szakad be.:)

      Törlés
  2. Még nem radíroztam külön a kezeimet, de tudom, hogy többen szeretik. Nekem a heti kétszeri szaunában történik a kézápolásom egy része (testápolással együtt): durva frottírral ledörzsölöm, majd sós átsimítás és mézzel kenem be magamat a végén. Esténként lefekvés előtt sheavajas kézápoló (AVON) és ennyi.

    VálaszTörlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.