52 önportré 2014-ben

Már most, a kihívás legelején tudom, hogy nagy feladat lesz nekem ez az önportrés fotós móka, de sok gondolkodás és latolgatás után végül mégis csak arra jutottam, hogy állok elébe. Ha már lúd, legyen kövér...

Hogy miből áll a dolog?
Egy teljes éven át minden héten készítek magamról egy fotót, méghozzá a képességeimhez és aktuális hangulatomhoz mérten minél kreatívabban. Lesz, mikor csak egy sziluett leszek az ablak előtt. Lesz, mikor teljes valómmal belevigyorgok a kamerába. Lesz, mikor csak a lábaimat vagy épp a hátamat, hajamat, profilomat mutatom. Olyan is lesz, mikor hatalmas fák vesznek körül, egy tó előtt pózolok, az út közepén, a biciklin ülve.
Értelemszerűen, mint ahogyan az az önportré nevében is benne van, minden képet én fogok készíteni magamról, a fényképezőgépem és többnyire az ahhoz tartozó állvány segítségével.
Miért választottam ezt a fotós kihívást idénre?
1. A tavalyi havi témák helyett valami olyant szerettem volna idén, ami sokkal inkább egy témára épül. Ami a kötött téma miatt jobban megdolgoztatja a kreatívitásom és az agytekervényeimet.

2. Szerettem volna gyakorolni az ember fotózást rendszeresen úgy, hogy közben ne kelljen könyörögnöm valakinek, hogy szakítson rám időt. Persze továbbra is fogok másokat fotózni (lehetőleg lényegesen gyakrabban, mint eddig!), de mire odáig jutunk nem rajtuk kell megtanulgatnom, hogy hogyan bánjak a fényekkel, vagy melyik beállást, pózt szereti a kamera, mert mindezt magamon már megtapasztaltam.

3. A legfontosabb pedig amiért erre a témára esett a választás meglehetősen személyes indok: hétről hétre ki kell bújnom kicsit a csigaházamból, amely reményeim szerint lassan, de fokozatosan építgeti kicsit az önbizalmam. Abból ugyanis nincs valami sok, és ezt egy állandó nehézségnek élem meg a mindennapokban. Elfogadóbb szeretnék lenni magammal, kényelmesebben érezni magam a bőrömben és büszkébbé válni arra, aki-ami vagyok. Nyilván ez nem fog egyik napról a másikra megváltozni csak azért, mert készítek magamról pár fotót. Az viszont, hogy ezeket a fotókat közben a nagyvilággal is megosztom és vállalom magam ilyen formában talán segít ebben a nagy önbizalom mizériában.

Lenne kedvetek esetleg beszállni ebbe a mókába?? Én nagyon örülnék neki; társaságban mindig minden könnyebben megy! Ha igen, kommentben lehet jelezni!

képek forrása: 1, 2, 3, 4,

7 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy belevágtál ebbe :) Alapból is nagyon szeretem a kreatív fotókat, a portrékat meg főleg. Én magamról nem nagyon tudok kreatív képet készíteni, csak a szokásos tükörben pózolós béna képeket.. :D Kíváncsian várom a képeidet :) Sok sikert hozzájuk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Az biztos, hogy elég nagy fába vágtam a fejszém, ill. elég sokat kell gyakorolnom a vállalható végeredményhez... majd meglátjuk.:)

      Törlés
  2. Szerintem ez egy nagyon jó ötlet! :)) Remélem sikerrel fogsz járni és megnövekedik az önbizalmad! Gyönyörű vagy és ezen nincs mit szégyellni. :) Önbizalomra fel! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Ez nagyszerű ötlet! Innovatív, újszerű és várom, hogy hogyan fog kiteljesedni egy újabb kreatív oldalad. Annyira tetszik az elképzelés, hogy lehet egyszer majd lenyúlom az ötletedet :)
    Várom az alkotásokat!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Heva! Jó hogy itt vagy újra, már kezdtelek hiányolni!:)

      Törlés
  4. Már olvastam korábban a bejegyzést, csak akkor nem tudtam kommentelni. Kíváncsian várom majd a fotókat. Nekem is egyik tervem idén, hogy egy kicsit fejlődjek fotózás és képszerkesztés terén. Idén még nem merek belevágni fotós kihívásba, talán majd jövőre. Neked hajrá! :-)

    VálaszTörlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.