Zöld turmix recept

Az egyik kedvenc tavaszi-nyári italom a zöld turmix, a no.1 fegyverem a tavaszi fáradság leküzdésére. Nemcsak nagyon finom, de tele van rengeteg vitaminnal, ásványi anyaggal, rosttal és ráadásul laktató is, azaz remek tízórai vagy uzsonna opció. Én általában háromféle zöld levelet szoktam variálni a turmixaimban, a spenótlevelet, a kelkáposzta levelét, valamint a rukkolát. A gyümölcs részt pedig mindig az aktuális bolti/kerti választék diktálja; mostanában ez azt jelenti, hogy főként almát és banánt teszek a turmixomba.

Tudom, hogy sokan idegenkednek ettől az egészséges itókától a színe miatt, de komolyan mondom, fölösleges! A gyümölcsök miatt gyakorlatilag egyáltalán nem érezni a zöld ízt. Ez az egyik olyan fogásom egyébként, amit gyakran szoktam másoknak ajánlgatni, s az emberek többsége abban a pillanatban fancsali képet vág, hogy kiejtem a zöld, ne adj' Isten a spenót szót a számon. Pedig ha tudnák micsoda finomságot hagynak ki!
A recept egyébként más turmixokhoz hasonlóan nagyon egyszerű: a turmixgépbe dobálunk egy felkarikázott banánt, fél darab kockákra vágott almát héjastól, valamint egy-két maréknyi összetépkedett zöld levelet, végül pár csepp citromlevet hintünk az egészre, s felöntjük annyi vízzel, hogy az egészet alaposan ellepje. Mehet a turmixolás és kész is. Én ezek után egy órácskára be szoktam tenni a hűtőbe, hogy az egész kellemesen lehűljön és összeérjenek picit az ízek.

Ti szoktatok készíteni zöld turmixot? Milyen gyümölcsöket, zöldeket használtok hozzá? Ha nem próbáltátok még, tervezitek?


Ha tetszett ez a bejegyzés, s a következőkben is szeretnél időben értesülni a frissekről vagy csak szívesen tartanád velem más platformokon is a kapcsolatot, megteheted:


6 megjegyzés:

  1. Jól néz ki, én egyáltalán nem idegenkedek tőle :) Viszont nekünk csak botmixerünk van, majd lehet azzal megpróbálom.

    Illetve egy kérdés: víz helyett ha tejet önt rá az ember lánya, az is jó? :) Vagy ez már ízlés dolga? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A botmixer is jó, csak a turmix egy kicsit talán gyorsabb.
      Ízre nem tudom milyen lehet tejjel, egészségi szempontból (erjedés, felszívódás,stb.) viszont én nem szívesen tennék bele tejet. De ha Te esetleg kipróbálod tejjel is, majd áruld el melyik variáció ízlett jobban!:)

      Törlés
    2. Az emésztés felgyorsítására gondolsz? Nálam az ilyenek nem szoktak gondot okozni :) Mindenképp kipróbálom majd hamarosan, köszi a tippet!

      Törlés
  2. Köszi a receptet, ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szupi lehet ez a turmix,már régóta tervezem,hogy kipróbálom,de olyan tanácstalan vagyok,hogy a zöld részhez pl. milyen leveleket/zöldeket tudnál ajánlani?
    Olvastam a brokkolit,az jó,imádom,de előtte meg kell e kicsit párolni/puhítani,vagy úgy,teljesen nyersen is mehet a turmixba? :D

    VálaszTörlés

Ha van valami mondanivalód, vissza ne fogd magad! Mindig örülök pár jó szónak, véleménynek.